Isuzu este una dintre cele mai prestigioase companii industriale din Japonia și este cea mai veche în construcția de vehicule diesel cu o prezență consolidată astăzi pe toate piețele mondiale.
Isuzu este primul producător mondial de vehicule comerciale ușoare de până la 6 tone, cu alte 183.000 de vehicule din gama medie de la 6 la 16 tone și o producție de peste 75.000 de alte vehicule.
Dar Isuzu este mai presus de toate unul dintre cei mai mari producători de motoare diesel din lume, cu o gamă largă de tipuri și o producție de motoare cu cilindri care variaza de la 1.000 cc la 30.000 cc. Din 2009 Isuzu a produs 21 de milioane de motoare diesel pentru vehicule din întreaga lume, utilizate de producători precum Renault, Opel și General Motors.
.
Originile casei Isuzu datează din 1916 când Tokyo Ishikawajima Shipbuilding & Engineering Co. Ltd. a început construcția unei fabrici pentru producția de mașini. În 1918, compania a stabilit o cooperare cu britanica Wolseley Motors Ltd, care a condus la comercializarea, începând din 1922, a Wolseley A9, prima mașină construită în Japonia. Peste doi ani va începe producția de camioane.
Isuzu: cum ia fiinta marca Isuzu
Este în 1934 când Tokyo Ishikawajima Shipbuilding & Engineering Co. Ltd fuzionează cu Dot Automible Manufacturing Inc. și preia noul nume de Automobile Industries Co., Ltd. Compania devine obiectul atenției guvernului japonez care propune să dea un nou nume
mașinii principale .Numele ales este Isuzu, în cinstea marelui râu care curge în Marele Altar din Ise și căruia îi sunt dedicate multe cântece și poezii tradiționale.
În 1936 a fost produs primul motor diesel cu răcire cu aer. În 1937 compania devine un grup, Tokyo Automobile Industries Inc. și a continuat producția de camioane cu motoare diesel. Cu toate acestea, a fost necesar să se aștepte până în 1949 pentru ca marca Isuzu, care înseamnă literalmente „cincizeci de clopote”, să devină semnul distinctiv al întregului grup: astfel ia nastere Isuzu Motors Limited.
.
Începând cu anii 1970, Isuzu și-a intensificat activitatea la nivel internațional atât din punctul de vedere al structurii corporative cât și al internaționalizării producției. În 1971 ISUZU a semnat un acord cu General Motors și a început producția de vehicule pentru piața SUA: Chevrolet LUV, primul vehicul vândut în SUA și Gemini vândut în Statele Unite sub numele „Buick’s Opel by Isuzu” și în Australia ca „Holden Gemini”.
Odată cu începutul anilor '80, marca Isuzu este recunoscută oficial la nivel internațional: Isuzu Pick up începe să fie un produs cunoscut publicului larg.
În 1986 Isuzu a sărbătorit realizarea a 3 milioane de unități exportate. Internaționalizarea mărcii continuă cu asocierea cu Subaru pentru crearea SIA Subaru-Isuzu Automotive (1987) și cu nașterea unui program de schimb cu Honda (1994) care va dura până în 2002. În iunie 1999 Isuzu începe producția de motoare diesel în Polonia pentru toate mașinile OPEL și General Motors destinate pieței europene.
Din 2006, Toyota a devenit și ea parte a grupului Isuzu, al treilea acționar după ITOCHU și Mitsubishi Corporation.
Anii ‘90 au marcat succesul vânzărilor Pick-Up. Din 1990, Isuzu este de câțiva ani cel mai mare producător mondial de vehicule industriale medii și grele (peste 6,1 tone), atingând vârful vânzărilor în Statele Unite în 1996. Isuzu este primul producător din lume care a introdus sistemul „common rail” în gama off-road. În decembrie 1998, Isuzu a primit premiul „Tehnologia anului” ca cel mai bun motor al anului de la „Conferința jurnaliștilor pentru cercetări auto” din Japonia. În 2000, ISUZU depășește 15 milioane de motoare diesel produse în fabricile sale, consolidându-și poziția de invidiat în lume.
.
Ca parte a unei reorganizări generale a corporației în mai 2002 noul Isuzu D-Max Pick-Up a fost lansat oficial pe piața thailandeză care a atins rapid recordul de vânzări. Anul următor, marketingul D-Max a început în Europa. Din 2004, Isuzu a fost recunoscut ca fiind cel mai mare producător mondial de pick-up-uri, cu excepția pieței din SUA, de pick-up cu peste 328.000 de unități produse.
În 2012, este anul relansării modelului D-Max: în iunie noul D-Max All New intră pe piața europeană.
Noul Isuzu D-Max are un motor proiectat complet de la zero de Isuzu cu cele mai mici emisii și consum din categoria sa. Pentru a respecta noile reglementări anti-poluare, acest motor a fost proiectat cu un sistem LNT (Lean NOx Trap) pentru a reduce oxizii de azot (NOx), fără a fi nevoie să utilizați AdBlue.
ISUZU D-Max poate face față oricăror condiții fără probleme cu sistemul de acționare 4x4 care poate fi angajat electronic chiar și în treaptă de viteză și controlul electronic activ al tracțiunii cu funcție de autoblocare. În plus, pentru cele mai extreme condiții și cele mai grele sarcini, există viteze reduse, care transformă D-Max în vehicul adecvat pentru mai multe utilizări decât vă puteți imagina. ISUZU a introdus prima dată capacitatea de remorcare la 3.500 kg. Prima treaptă de viteze a cutiei de viteze manuale este proiectată foarte scurt pentru a porni fără dificultate în orice stare de încărcare, chiar și pe cele mai dificile penti. Noua funcție TSC vă permite să tractati în siguranță o remorcă chiar și la viteze mari de croazieră, acționând automat asupra sistemului de frânare al D-Max-ului dvs. pentru a reduce oscilațiile cauzate de o forță externă asupra remorcii (de exemplu, vânt lateral).
Ajută șoferul să porneasca din panta (cu o înclinație mai mare de 10%), eliberând frânele vehiculului la 2 secunde după ce piciorul este îndepărtat de pedala de frână, oferind timp pentru eliberarea ambreiajului și apăsarea accelerației.
Viteza de coborâre este menținută constantă pentru a îmbunătăți controlul vehiculului în situații particulare, cum ar fi remorcarea și off-road. Această funcție este activată la viteze sub 30 km / h și la o înclinație mai mare de 10%. Șoferul poate modifica viteza setată acționând asupra frânei sau a accelerației.
Pentru Isuzu, siguranța nu este niciodată o opțiune.
Din acest motiv, nu există compromisuri, sunt standard pe întreaga gamă următoarele:
2020 marchează sosirea noului ISUZU D-Max: D-Max N60.
„N” ca „Namibia” și „60” ca anii ISUZU în lumea pick-up-ului.
Ne confruntăm cu un model complet nou, ale cărui cuvinte cheie sunt „Eficiență” și „Robustețe”.
Designul exterior și interior complet revizuit, inovațiile substanțiale ale motorului, cutiei de viteze, șasiului, caroseriei, sistemului Infotainment și sistemele avansate de siguranță și asistență la conducere ADAS, fără a lăsa deoparte capacitățile off-road, care au fost îmbunătățite în continuare, fac din ISUZU D-Max N60 un vehicul care vrea să devină noua referință pe piața pick-up-ului cu o sarcină utilă de 1 tonă.
Aflați pe www.isuzutrucks.ro și în toate reprezentanțele ISUZU.